Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Dagens äventyr!

Publicerad 2011-07-03 21:45:09 i Corvette,

Idag har vi varit till Orsa på Big Beer Meet.


Corvetteparkeringen, totalt samlades det c:a 15 corvetter, dessutom kom det andra olika bilar både från USA och Europa samt en del MC ekipage.




En i gänget var nära att vinna en USA resa. Själv vann jag glas, shampo, servetter och servettställ.





På vägen hem fick vi punktering när vi körde. Det var läskigt eftersom antispinnen tog över bilen och det rök från däcket. Vi körde in på en parkeringsplats och där konstaterade vi att det gick inte att åka en meter till. Som tur var så hade S-E Mattsson trailat sin corvette till träffen, så vi ringde honom. Han trailade först hem sin bil och därefter kom han och hämta våran. Vad skulle man göra om man inte hade kompisar som ställde upp i en nödsituation.







Vi får vara lyckliga att vi kom helskinnade hem. Det hade kunnat gått mycket mycket värre.

Kommentarer

Postat av: chauffören

Publicerad 2011-07-10 17:58:19

tur att hon hade en säker chaufför

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela