Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Tung dag idag!!

Publicerad 2012-08-31 09:38:30 i Dagbok,

Hej Bloggen!

Idag är det en tung dag. Min man jobbar sista dagen på jobbet han haft sedan 1998. Företaget han jobbat åt flyttar hela tillverkningen till Polen. Totalt c:a 65-70 personer blev utan jobb. Samtidigt är det många företag här i Dalarna som varslar och lägger ner. Med andra ord så är det många som ska slåss om de få jobb som finns.

Även om det känns tungt så är det kanske en öppning för något nytt. Kanske han har tur och får ett jobb så småningom. Under tiden hjälper jag honom med att hitta på vad han kan göra på dagarna, så han inte "slöar till" och börjar tycka livet är för trist utan jobb. Jag har gjort en "göralista" åt honom där han stryker det han har gjort samtidigt som jag skriver dit nya saker jag eller han kommer på.

Håller tummarna och hoppas på att allt löser sig med jobb så småningom.

Komma igång!!!!!!!!!!!!!!!

Publicerad 2012-08-30 10:21:12 i Dagbok,

Jag försöker komma igång med min viktminskning. Behöver gå ner 5-6 kg. Jag har gjort det förr så det borde inte vara något problem bara man är tillräckligt motiverad. Jag har satt ett mål att gå ner 3 kg till 23 oktober 2012.

Hur ska jag göra då:

1.    Vara ärlig mot mig själv genom att skriva in vad jag äter och väga mig rätt dag. (Inte tisdag istället för måndag, när vikten på måndag inte var så bra)

2.    Motionera regelbundet genom att ta en promenad efter jobbet.

3.    Komma igång med styrketräningen igen. Har inte tränat sedan mars månad.

Vilket program använder jag:

Hämtat min bil!

Publicerad 2012-08-26 20:42:00 i Dagbok,

Söndag hämtade vi min bil som har varit på lagning efter en påbackning i Södertälje.

Vi åkte från Falun på fm och kom hem igen framåt kvällen. När vi kom fram ringde vi killen som ägde firman (Bilakuten i Södertälje) och han kom för att lämna ut bilen trots att det var söndag. Härligt, sån servic skulle fler ha.

Bilen var lagad, det syntes inte att den hade varit regält tillknölad. Den var också rekondad innuti, helt suveränt. Lite nybilskänsla :)

Fredag igen!

Publicerad 2012-08-24 20:20:00 i Dagbok,

Hej Bloggen!

Då är det fredag igen. Idag kommer Marcus och Vickan till oss för att vara här hela helgen. Ska bli roligt :)

När dom kommit åt vi middag bestående av grillat/klyftpotatis/sallad. Efter maten gick vi över till grannen som bjöd på kräftor. Jag åt några stycken som jag skalade själv. Tycker det är mest pyssel med skalandet så det är ingen favoritmat direkt. De jag åt var i alla fall goda och det var trevligt att mingla med grannarna.

Sängen!

Publicerad 2012-08-23 19:31:05 i Dagbok,

I morse när vi åkte till jobbet bäddade vi sängen som vanligt. När vi kom hem såg den ut som om den var nästan obäddade. Kan tänka mig att 3 st katter har levt rövare i den under dagen.

Ullared!

Publicerad 2012-08-18 07:31:00 i Dagbok,

Lördag morgon klev vi upp kl. 06:00 för att göra oss klara, äta frukost och checka ut från vandrarhemmet.

När vi kom fram till parkeringen var det inte många bilar där och ingen kö in idag heller :-)

Kundvagnarna var numrerade ifall man skulle tappa bort dem. Våra korgar fylldes med en hel del fynd. Inga köer vid kassorna idag heller. Vi valde rätt helg att åka till Ullared. Den värsta semestertiden var över.

När vi handlad färdig började färden mot Askersund. När vi kom fram var vi allihopa trötta och köpte hem mat därefter blev det film time.

Resa till Ullared!

Publicerad 2012-08-17 20:22:00 i Dagbok,

Jag, Marcus och Vickan ska åka till Ullared och handla. Jag startade resan från Falun på morgonen och mellanlandade hos Marcus o Vickan i Askersund. Därifrån fortsatte vi resan till Ullared. Framåt eftermiddagen var vi framme och åkte till boende vi bokat för att checka in. Därefter åkte vi till den omtalade butiken i Ullared och gick igenom en våning. Det var ingen kö in och ingen kö i kassorna.
Efter första vändan till butiken åkte vi tillbaka till boendet och åt middag där.

Min första!

Publicerad 2012-08-16 09:19:27 i Dagbok,

Hej Bloggen!

Idag har jag registrerat mig och fått min första lott i Postkodlotteriet. Kände att det var dags att göra ett försök med att vinna, hoppas bara att känslan är rätt. Nu håller jag tummarna att post nr 79146 vinner mycket pengar. Jag får dessutom ett presentkort på 300 kr som går att utnyttja i 130 olika butiker.

Utställning i Norge

Publicerad 2012-08-13 20:24:22 i Katterna,

Ikväll har jag fyllt i utställningsanmälan för Ambra och Knockout för att åka till Moss och försöka få Ambra till Internationell Champion och Knockout till Internationell Premier. Utställningen är 20 - 21 oktober. Hur vi ska bo har vi inte bestämt ännu. Finns lite olika alternativ. Husvagn/campingstuga/hotell.

Det var länge sedan jag var på utställning så det ska bli riktigt roligt att komma iväg igen.

Anmälningstiden börjar den 15 augusti så då ska jag maila anmälan till Greta och betala 1 360 kr till Norge.

Båttur på Runn

Publicerad 2012-08-11 23:54:00 i Dagbok,

Efter en dag med mycket bilåkande blev det grillning hemma tillsammans med Niklas. Därefter åkte vi en tur på Runn med Niklas båt.

Runndagarna 2012-08-11

Publicerad 2012-08-11 17:26:00 i Corvette,

Idag har vi haft corvette-träff tillsammans med Mustangklubben.

Vi samlades vid OKQ8 Hälsingberg där Mustangerna kom och hämtade upp oss. Vi åkte vidare till Roxnäs udde där vi parkerade efter infarten.

När starten på Poker Runn båtarna hade gått åkte vi vidare till Torsång för att invänta båtarna där. Under väntetiden gick vi för att äta lunch. Båtarna kom på plats och cirklade runt vid Torsång för att visa upp sig. När lunchen var intagen var det dags att bege sig ut efter vägarna igen och åka till Stabergs hamn, där båtägarna hade lunchpaus.

Det tog lite tid för oss att komma igenom Torsång för många bilar/motorcyklar åkte samma väg som vi. Båtarna beräknades komma till Staberg kl. 13:45 och vi ska helst stå parkerade då.

När vi kom fram till Staberg var det kaos på vägen ner. Många bilar hade parkerat på det vänstra körfältet och många bilar åkte från Staberg så det var totalstopp för att åka ner. En del bilar började åka ner och fick backa upp igen. Som tur var fick jag kontakt med Rolf som fanns nere i Staberg. Han stoppade bilarna från att åka upp så att vi skulle kunna åka ner. När vi väntade på att de som redan var på väg upp skulle passera oss fick jag ut och dirigera de som backade och försökta parkera in oss ännu mer samt de många motorcyklarana som kom och försökte köra förbi oss. Dom lyssnade inte heller på när vi sa åt dem att det går inte att åka ner. Alla bilar nerifrån måsta upp först och vi ska åka ner först eftersom parkeringen väntade på oss. Som tur var kom det en mc som åkte upp och talade om för de som försökte tränga sig före oss att "ni kommer inte ner" " det är stopp" och tänk att då gick det att vända!!

Vi kom till slut fram till vår parkering och båtarna hade anlänt för att äta lunch. Vi minglade runt bland alla åskådare och träffade många personer som vi kände. Båtarna startade och vi avslutade träffen.

Fredag igen!!

Publicerad 2012-08-10 07:55:43 i Dagbok,

Hej Bloggen!

Då var det fredag igen och helgen är här :-)

Planerna inför helgen besår av:
Fredag - taco och en lugn kväll
Lördag - Upp tidigt för att ha träff med Corvette-vänner och Mustang-vänner. Vi ska följa Poker Run vid Runndagarna och titta på båtar med V8 och båtrace. Vi ser på starten från Roxnäs udde, därefter åker vi till Torsång där båtarna kommer vid 13:00, direkt efter att dom kommit till Torsång åker vi vidare för att båtägarna ska få titta på våra V8 vid Stabergs båthamn där det serveras lunch för båtägarna.
Söndag - Inga planer just nu.

Lägger ut lite bil/båt bilder efter lördagen.

Möten, möten och möten!

Publicerad 2012-08-06 22:12:00 i Dagbok,

Kvällen tillbringade jag framför datorn och styrelsemöte över telefon inför årets slut i den idella klubb där jag är kassör. Många uppgifter ska in från landet för att sammanställa året som gått. Dokument ska färdigställas för att presenteras på årsmötet i oktober.

Jag har annonserat att jag sitter denna mandatperiod ut, dvs 1 år till. Hoppas bara att valberedningen får fram någon som tar min roll.

Det som jag tycker är jobbigast med att vara kassör är styrelsemötena som tar c:a 3-4 timmar 4 st per år som telefonmöten och 4 st live där dom är minst 40 mil bort så jag måste ta ledigt från jobbet och åka dagen innan.

Påbackad!

Publicerad 2012-08-05 18:00:32 i Dagbok,

Idag blev min bil påbackad när Marcus och Vickan var i Stockholm. Dom hade parkerat vid en Statoil mack för att gå in och handla lite. När dom kom ut var det en lastbil (mindre modell) som backat in i min bil. Jag och Marcus har lånbytts bil eftersom vi behövde en bil med drag när vi hjälpte honom flytta möblerna till Askersund. Tur i oturen finns det 2 st vittnen som såg hur det gick till, tyvärr hann dom inte ta reg.nr på lastbilen. Chefen på Statoil macken ska kolla imorgon om reg.nr finns med på övervakningskameran. Att en del ska ha så svårt att stå för sina misstag att dom inte kan stanna en sån här gång och ta på sig skulden!

Jag har assistansförsäkring så bilen är nu hämtad och körd till Södertälje för att repareras. Marcus och Vickan har fått hyrbil som dom får ha till onsdag. Jag har hyrbilsförsäkring också i min bilförsäkring men får då betala lite för det så vi får se framåt onsdag hur vi löser det.

Classic Car Week i Rättvik

Publicerad 2012-08-03 11:42:27 i Corvette,

I måndags åkte vi till Rättvik för att bo på hotell Lerdalshöjden och träffa en hel del corvettevänner.

Rolf och Gunilla anlände till oss på förmiddagen och vi åkte tillsammans till Rättvik. När vi kom fram hade en hel del av corvetteåkarna anlänt. Totalt skulle det komma 60 personer som skulle övernatta.

Vi gick en promenad i Rättvik och tittade på bilar och besökte olika marknadsstånd.

På kvällen hade vi gemensam middag med de övriga corvette ägarna.

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.