Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Tung dag idag!!

Publicerad 2012-08-31 09:38:30 i Dagbok,

Hej Bloggen!
 
Idag är det en tung dag. Min man jobbar sista dagen på jobbet han haft sedan 1998. Företaget han jobbat åt flyttar hela tillverkningen till Polen. Totalt c:a 65-70 personer blev utan jobb. Samtidigt är det många företag här i Dalarna som varslar och lägger ner. Med andra ord så är det många som ska slåss om de få jobb som finns.
 
Även om det känns tungt så är det kanske en öppning för något nytt. Kanske han har tur och får ett jobb så småningom. Under tiden hjälper jag honom med att hitta på vad han kan göra på dagarna, så han inte "slöar till" och börjar tycka livet är för trist utan jobb. Jag har gjort en "göralista" åt honom där han stryker det han har gjort samtidigt som jag skriver dit nya saker jag eller han kommer på.
 
Håller tummarna och hoppas på att allt löser sig med jobb så småningom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela