Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Upp tidigt

Publicerad 2011-05-23 21:52:23 i Katterna,

Lördag morgon kl. 04:45 väckning för att åka på kattutställning i Bollnäs. Jag gick upp, packade all packning så som min övernattningsväska, frukost, lunch och GIC S*Sannafjället´s Knockout (Bamse kallas han till vardags) utställningsprylar, kattlåda, mat och leksaker.

Allt på plats i bilen och färden började. Jag valde att åka vägen från Falun till Bollnäs över Enviken. Vägen var dålig och bitvis grus och stora hål.

Framme i Bollnäs, veterinärbesiktning, buren iordningställd och Bamse på plats. Nu var det bara att vänta tills bedömningarna skulle börja. Enligt ordningen skulle Bamse dömas först. Men så blev det inte eftersom domaren vände på hela ordningen och började med den katt hon egentligen skulle ha dömt sist. Med andra ord så blev Bamse sist. Väl på domarbordet gick allt bra, han fick mysa i knät på domareleven Bertil Johansson och när allt var klart fick han sitt 2:a CAP och blev Nominerad till panel. Första gången jag inte har dragit honom innan panel. Skulle bli spännande att se hur det gick.

Panelen började och jag fick sätta in honom i en bur. Där fick han vänta på att utställningens bästa kastrat hane i klass II skulle väljas. Han fick tyvärr ingen röst i panelen men jag tyckte han var duktig och skötte sig bra!

Bamse är på utställning i Bollnäs

NOM







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela