Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Nu har dom kommit!

Publicerad 2011-09-01 12:08:00 i Katterna,

Jag vaknade av att Bamse väckte mig och är jag klev upp och skulle se vad han ville hörde jag små kattungepip från övervåningen. Härligt nu har dom kommit. Jag gick upp för att kolla de små liven och hittade 2 st som tuttade för fullt och en till som nyss hade anlänt. Jag ropade på Jan som också kom upp. När hon hade pysslat om nr 3 och inget mer hade anlänt på 1 timme flyttade vi familjen till bolådan och gick ner med dem. Vid 08:00 tiden anlände nr 4.

Jag beslutade att jobba hemifrån denna dag, för jag räknade med att det skulle komma flera kattungar.

Jag fick inte lämna Ambra och bäbbarna under långa stunder. Tur att Marcus också var hemma. Han fick hämta lunch som jag åt vid skrivbordet och fixa kaffe åt mig. Väntan på fler kattungar blev lång. Vid 16:15 tiden började hon ha värkarbete igen. Efter närmare 1,5 timme hade fortfarande ingen kattunge anlänt. Vi ringde Falu Djursjukhus och fick komma dit för kontroll.

Det blev röntgen och där konstaterades att det fanns 2 ungar till varav en satt lite illa till. Det slutade med kejsarsnitt. Veterinären började då med den kattunge som satt längst upp och den levde, tyvärr var den som satt fast död.

Vid 21:30 tiden fick vi hämta familjen som nu består av mamma katt och 5 småttingar.

Väl hemma väntar försök med att få katt nr 5 att tutta. Mamma katt + 5:an är lite drogade efter narkosen. Men efter många försök verkar det som nr 5 också får i sig lite mat.

Min sömn denna natt blev inte många timmar, skulle gissa på c:a 3 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela