Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Fredag och jag känner mig som en bitch!

Publicerad 2012-04-27 09:07:13 i Dagbok,

Fredag igen. Tiden går fort när man har roligt.
Och varför känner jag mig som en bitch!!
Vi har en kaffemaskin på jobbet som vi har delad vårdnad om! Var 4:e vecka indikerar den på att den vill bli rengjord. Av 5 månader har mitt företag fått göra ren maskinen 3 gånger. Vi är 5 företag som har den delade vårdnaden. Idag fick vi göra ren den igen för maskinen funkar inte när den har indikerat i 3 dagar! Fram till oktober förra året hade vi hand om receptionstjänster och fakturerade för bl a detta.
Jag funderade hur jag skulle ta upp detta med de övriga eftersom den blir lite bittert så fort man nämner något som inte fungerar.
Till slut tog jag tjuren vid hornen och talade om att jag tyckte att vi numera fick göra samma saker som innan fast GRATIS. Det blev lite prat om att "varför vi inte sa till när maskinen indikerar" (vi är läskunniga allihopa). Beslut -  vi ska när den indikerar sätta på en lapp som är mycket större än texten på maskinen. "Kanske vi skulle dela rengöringen på personnivå"  vi är 3 och totalt är vi 8 personer, skulle innebära att man ska göra ren maskinen 1,5 gång per år, vi har gjort 3 så då kan vi göra 1 gång till och slippa resten av året. Jag frågade då hur man ska räkna när 2 företag hjälps åt att göra ren den, måste alltså bli 0,5 gång var.
Mitt beslut är iaf att vi inte gör ren maskinen något mer i år!! Vi får se om det lyckas!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela