Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Flytthjälp

Publicerad 2012-07-28 23:09:00 i Dagbok,

Marcus och Robin (Vickans bror) kom på fredag kväll för att hämta de sakar som Marcus äger och som flyttade hem till oss förra sommaren. Vi hade fixat släp och på lördagen fylldes släpet med lite möbler, kartonger, täcken, kuddar mm.
 
Resan mot Askersund påbörjades och vi hade Marcus bil + släpet som och han fick ta min, jag vill inte ha drag på bilen och eftersom Jan´s bil efter att ha blivit påbackad på hans jobb och var på reparation så blev det denna lösning.
Jag kommer att ha Marcus bil nästa vecka och han får ta min.
 
Framme i Rönnäshyttan där Marcus och Vickan har hyrt en lägenhet i ett hus packades släpet ur och uppackning av kartongerna började. Eftersom porslinet hade legat i kartonger en tid beslutades att allt skulle diskas. Diskmaskinen fylldes och då visade det sig att den läckte vatten. Marcus tog kontakt med hyresvärden som skulle lösa problemet nästa vecka. Jag började diska för hand, fyllde diskstället, torkade torrt och upp i skåpen. Marcus och Vickan när dom fått lite mer ordning gå igenom vad dom skulle ha kvar.
 
Besökare kom: Vickans mor och far som också hjälpte till och av Vickans syskon med barn. När Vickans syster skulle åka sa hennes son åt mig att jag fick följa med :) han undrade också vad vi skulle äta. Jag visade honom kylskåpet som för tillfället var helt tomt. Han så väldigt förvånad ut och tyckte att jag kunde följa med dem. Marcus berättade sen att han hade förmodligen sett min mobiltelefon och ville spela ett spel. Det var därför jag skulle få följa med.
 
På kvällen åkte vi till Kumla och åt pizza, samt till Örebro och handlade mat mm. På vägen tillbaka var det världens åskväder där det blixtrade över hela himlen.
 
Efter en lång dag var vi nu trötta och sov första natten i lägenheten.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela