Vettarna

Jag kommer att använda min blogg som en dagbok och skriva om det som händer i mitt liv.

Glaskroppsavlossning :(

Publicerad 2012-03-05 11:28:00 i Dagbok,

Måndag morgon, jag ringer ögon som ska ringa upp mig på em. Jag tycker det är för lång tid att vänta eftersom jag har väntat hela helgen. Jag ringer sjukvårdsupplysningen och där får jag beskedet att jag ska genast åka in till ögonmottagningen.

Jag packar ihop dator och tar lite jobb med mig för att göra hemma och åker till sjukhuset.

Jag får först träffa en sjuksköterska och berätta mina problem. Jag får en ny tid direkt efter lunch och uppmaningen att inte köra bil eftersom jag ska få ögondroppar som förstorar pupillen.

Åker hem för att äta lunch och vänta på Jan som ska komma och köra mig tillbaka.

Väl på ögonmottagningen igen får jag ögondroppar både bedövande och pupillförstorande. Får vänta ett tag i väntrummet. Sen kommer doktorn och jag blir undersökt.

Det visade sig att jag hade fått glaskroppsavlossning som medfört skada på näthinnan. Doktorna lagade näthinnan med hjälp av laser.

När jag var klar ringde jag Jan som kom och hämtade mig.

Blev inget jobba hemma idag, vilade resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ann-Christine

Jobbar som auktoriserad redovisningskonsult med eget företag Anjawe AB. Har 3 st katter av rasen Norsk Skogkatt. Åker ibland på utställning med 2 av dem. Mina intressen är katter, sportbilar så som Corvette, handarbete har alltid en eller två stickningar på gång. Brukar sticka strumpor när vi åker bil.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela